img

Sposoby na szczupłe uda i łydki

Aby uzyskać wspaniałe, szczupłe nogi, musimy wyjść poza kilka prostych ćwiczeń i zamiast tego przyjąć pewną rutynę. Chodzi o to, aby osiągnąć połączenie utraty tłuszczu i poprawy elastyczności mięśni nóg. Jeżeli chcemy by nasze uda, zwłaszcza ich wewnętrzna strona stała się szczuplejsza, bardziej sprężysta i pozbawiona cellulitu, tłuszcz w naszym ciele musi zostać zredukowany poprzez połączenie odpowiedniego odżywiania oraz ćwiczeń. Nasz plan żywieniowy powinien obejmować częste zdrowe posiłki i przekąski, a my musimy nauczyć się kontrolować poziom cukru we krwi oraz ilość kalorii dostarczanych organizmowi.

Ćwiczenia cardio
Spróbujmy wykonywać przez 5 dni w tygodniu ćwiczenia cardio. Nasza rutynowa praktyka powinna obejmować od 30 do 45 minut ćwiczeń aerobowych (o umiarkowanej intensywności) i trening interwałowy, który możemy wykonywać w inne dni.

Absolutnym hitem, jeżeli chodzi o odchudzenie nóg jest trening interwałowy o wysokiej intensywności, niesamowicie skuteczny w pozbywaniu się upartego tłuszczu. Jeśli nasze nogi wydają nam się nadmiernie umięśnione, unikajmy treningu interwałowego i zamiast tego trzymajmy się cardio. Regularne ćwiczenia tego typu spowodują zmniejszenie grubości tkanki tłuszczowej, a nawet zmniejszenie wielkości mięśni nóg. Jednak większość kobiet musi popracować nad mięśniami nóg, aby nadać im odpowiedni kształt i jędrność oraz pozbyć się cellulitu.

Spróbujmy wybrać ćwiczenia, które bezpośrednio angażują nogi np. chód, jogging, łyżwiarstwo, step lub aerobik. Korzyścią będzie spalanie tłuszczu we wszystkich partiach ciała, a także rozwój mięśni nóg. Gdy nasz tłuszcz w organizmie zacznie spadać, a my będziemy pracować nad mięśniami nóg, szybko zaczniemy zauważać ich szczuplejszy wygląd. Jeśli już od dawna wykonujemy ćwiczenia cardio, które bezpośrednio wykorzystują mięśnie nóg, zwiększmy poziom trudności i zdecydowanie dodajmy trening interwałowy.

Co jeść, aby uzyskać szczupłe nogi?
Oczywiście, dieta na szczupłe nogi nie istnieje. Osoby, które marzą o szczupłych udach i łydkach powinny zainteresować się dietą redukcyjną, która działa na całą sylwetkę. Ważne są regularne posiłki i jedzenie 4-5 razy dziennie. Należy zrezygnować z ciężkich kolacji. Wyeliminujmy ze swojego jadłospisu słodycze, fastfoody i inne niezdrowe przekąski. Zamiast tłustych mięs i nabiału wybierajmy produkty o obniżonej zawartości tłuszczu. Do swojej diety wprowadźmy ryby, bogate w kwasy Omega-3, produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce. Nawadniajmy swój organizm, pijąc od 1,5 do 2 litrów wody dziennie.

Zobacz również